Google search

Degil Campur Keras Kepala


Pada saya kan, sepuluh kali lagi senang senang nak memberi tunjuk ajar atau nak bagi orang tak pandai ni faham tentang sesuatu, orang tak pandai adalah bahasa manis nya, bahasa kasarnya adalah bodo, semestinya dia orang akan cuba sedaya upaya untuk memahami dan membuat sesuatu perkara tu sehabis baik. Bila dia orang tak tahu, dia orang akan bertanya, takpe, tanya lah beribu kali pun, saya tak kisah, yang penting dia nak jugak cuba buat sesuatu tu sehingga berjaya.

satu masa dulu........

Degil Campur Keras Kepala1.saya budak jahat

2.saya budak degil

3.saya budak nakal

4.saya keras kepala

5.saya tak dengar cakap




Untuk orang keras kepala atau pun degil ni, spesis ni memang dah tak dapat nak ditolong. Orang degil memang selalu rasa tindakan dia semua nya betul, apa pendapat dan orang lain bagi pandangan semua nya tak boleh di guna pakai, sebab dia rasa tindakan dia sememangnya betul. Bagi lah pendapat terbaik atau korang rasa tindakan dia memang tak logik langsung, tapi mana dia ada ambil peduli sebab dalam dia punya kepala, batu besar ada duduk dalam !

Manusia mana sekali pun, bila diangkat menjadi ketua pasti mahu diangkat dengan kehormatan dan sifat-sifat positif yang seharusnya layak menjadi pemimpin. Tak perlu la nak lantik aku kerana sifat-sifat negatif aku. Alasan kau tu buat aku rasa nak memberontak je. Aku degil dan keras hati. Nanti aku tak mampu nak laksanakan tugas aku sebab rasa sehina tu !!

Aku tak hidup dek puji, tak mati dek keji. Kalu rasa diri tu dah bagus, lantik diri sendiri jadi ketua !!

Mak aku cakap aku degil. Susah nak degil, tapi sekali datang boleh jadi kejam juga. Aku cuma manusia biasa.

0 comments:

Post a Comment

 
Template designed using TrixTGTemplate Cinemateca, Criado Por: Katatempla.